top of page

Jakub Wasylewicz laureatem ogólnopolskiego konkursu literackiego „Moja Niepodległa za 20 lat”

W kalendarz licznych uroczystości związanych z uświetnieniem setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości wpisał się ogólnopolski konkurs literacki „Moja niepodległa za 20 lat” organizowany przez Centrum Edukacji Ego Patrum.


Wziął w nim udział uczeń klasy 8a Jakub Wasylewicz , który podjął się trudu napisania opowiadania pt. „Polska, patrząc w przyszłość”. W swej pracy kreśli swoją wizję Polski za 20 lat, a jednocześnie wypowiada się w imieniu swego pokolenia: „Niewątpliwie nadchodząca przyszłość pokaże jak zmieniliśmy obraz ojczyzny i czy wartości cenione przez naszych przodków przetrwają próbę czasu. (…)Czy moja Niepodległa za dwadzieścia lat będzie silnym państwem w sercu Europy? Patrzę w przyszłe losy mojej ojczyzny z nadzieją i niepokojem i myślę, że nie jestem w tym myśleniu odosobniony.”


Prace wszystkich laureatów zostały opublikowane w książce „Moja Niepodległa za 20 lat” na początku grudnia br. Serdecznie gratulujemy Jakubowi!


Ostatnio dodane
bottom of page